http://princessaainkarelia.blogspot.com

Tuesday, February 1, 2011

PETUA: HILANGKAN JERAWAT

Assalammualaikum! ha jawab jangan tak jawab!

mari dekat mari dekat semua...
hari ni aku ada petua nk bg u ol. 
cepat cepat!
okayy. hari ni aku berbaik hati nk share dengan u ol, petua untuk menghilangkan jerawat.
cara nye simple sangat. u ol mesti boleh ikut punya! aku ckp sama u ol.

bahan2 yang di perlukan:
1. beras
2. sebiji limau kasturi
3. air

alatan yang diperlukan:
1. kuali(untuk  menggoreng)
2. sudip


pooommmm! ha terkejut tak? haha aku tahu u ol mesti terkejut.

sekarang aku bgthu cara2 nye okeyy.
u ol ambil 2 genggam beras dan goreng tanpa minyak ye u ol. TANPA MINYAK aku remind u sekali lagi goreng sehingga hangus menjadi ala ala arang gitu. kemudian, kisar atau nama saintifik nye blend hingga halus. okey lepas u ol dh blend tadi, u campur kan dengan sedikit air dengan perah air limau kasturi. pastu kan u sapu kt muka, and it will looks lyke masker. then, u bersihkan. boleh di lakukan 3 kali seminggu, insyaALLAH, wajah u ol akan jd halus dan bersih.



jangan lupa cuba ye u ol semua!
bubyee!

No comments:

Post a Comment